Endelig nett i Paris!

Hallo.

Skulle egentlig vært på nettet i går, men det var så dårlige signaler her på hotellet.. Så skulle egentlig på hotell datan nå, men jeg bare nevnte til hun i resepsjonen at trådløst ikke funket pga dårlige signaler. Så jeg fikk låne en kabel! YEY!
Så nå nerder jeg litt på hotellrommet!
Vi var framme på Orly flyplass i Paris ca kl 20.00 i går. Når vi kom ut fra flyplassen fikk jeg en sinnsyk deilig følelse i magan, det var VARMT! Ca 13 varmegrader! Fyfader det var sinnsykt deilig.. Lukta var helt nydelig, og det var TØRT på bakken.. :-) Vi tok taxi til hotellet som er mega lokalt! Helt perfekt.. Når vi kom til inngangen skjønte jeg dette hotellet var bra.
Det var kjempe fint, ordentlig moderne og koselig. Hun i resepsjonen var veldig hyggelig og snakket knall bra engelsk.
Når vi kom opp på rommet ble alt bare bedre, det er jo bare å se bildene.

I går gikk vi ut en tur, så spiste vi litt, og dro til hotellet og la oss.
I dag stod vi opp kl 10 og gikk ned å spiste frokost.. NamNam! Elsker hotell frokost!
Kl. 12 dro vi ut. Vi gikk til Eiffeltårnet, det tok vel ca 10 minutter! Lokalt ja! Så tok vi sånn sightseeing buss, der satt vi på toppen nesten i 2 timer! Det var ganske kjølig etterhvert. Men det gikk akkurat! Det blåste der det var skygge, men det var deilig når vi fikk SOLA på oss..
Da så vi forskjellige bygninger, blandt annet Triumf buen, Notre Dame, Eiffeltårnet, Louvre museet, Operaen, Orsay museet osv. Masse flotte bygninger.

Eiffel tårnet!

Notre Dame.
Vi hoppa av bussen på bunnen av Champs Elysees! Så gikk vi oppover mot Triumf Buen, da bestemte vi oss for at vi skulle på toppen av den, jeg trodde det var heis, men Kjetil lurte meg. Hehe, vi måtte gå nesten 300 trappetrinn opp.. Fy faen, jeg trodde beina skulle streike når det var 50 trinn igjen, men jeg kom meg helskinna opp, ganske grinete.. Haha, men det var jo fint det da :-) Da så vi hele Paris! Helt syyyykt, alle må opp ditt som er i Paris! :-)

Triumf buen! Rundt den er en syyyyk rundkjøring. Aldri hørt så mye tuting i hele mitt liv.

Hihi..

Når vi hadde vært der gikk vi frem og tilbake på Champs Elysees.. Kikka i butikker, var i LV butikken.. Syyyykt mye fint.. Og jeg irriterte meg GRØNN i trynet over alle japsene som handla der.. Hvrordan i svarte har de råd til å handle på slike butikker?? Jeg trodde ikke de tjente så jæævlig bra at de bare kunne kjøpe seg en veske til 10 000 kroner.. Arg..
Jeg leita etter butikken New Look.. ELSKER den butikken.. Så da måtte vi ta metroen til Chatlet. Fy faen så kaos det var på metro stasjonen.. På den 5 metroen ditt vi skulle kom vi på, og det var så syyyykt trangt.. Trengte ikke holde oss nesten, det var så trangt at vi stod stødige mot hverandre alle sammen.. Vi tusla rundt der og fant faen ikke butikken. Så jeg spørte en vakt på Footlooker butikken, han visste det og jeg nesten løp ditt :-D
Til min STØRSTE glede fant jeg et par sko jeg har leita etter i hundre år.. Støvletter som går over knea! jIPPI!!! Har aldri funnet noen i Norge som passer.. Når vi hadde vært der stakk vi til hotellet, etter 9.5 time gåing var det nok for oss begge.. Så nå bare lader vi opp til en ny dag i morgen!